Utleie

Utleie og priser 2020

Vi tilbyr nå kun utleie av gården, og har satt sammen en uteleiepakke for dere som ønsker å leie for egen gjennomføring. Dette gjør det mer oversiktlig for dere å ha god kontroll på alle de små viktige detaljene. En så stor og viktig dag fortjener en flott ramme når dere inviterer til bryllup, og Opstad er koselig, rustikk og en ærverdig gammel gård beliggende ca 8 min fra Hamar sentrum. Dette gjør at det er lett for deres gjester å komme seg frem og tilbake enten med bil eller bestilt buss eller taxi.

Lokalene på gården

Benytt det koselige inntunet med sittegrupper og parasoller, og bruk av hovedbygningen om været ikke tillater dere å ha mottagelsen utendørs. Her er det også god plass til gavebord.

Vi låser dørene til dette huset kl 21.00 for god sikkerhet for de verdier som er i huset og deres gaver. Bruk av fjøset for middag og festen pluss terrassen som har sittegrupper og parasoller. Pengeverdier og gavekort er ikke ønsket liggende i huset når dere går til middag¨i fjøset, men tas med og låses inn i en bil.

Leiepakken inkludere følgende:

 

Utstyr hovedbygningen

  • Salen med bord og stoler
  • 3 stuer
  • 2 toaletter
  • 4 kjøleskap for mat,drikke og kaker
  • Dere kan pynte med friske blomster på bordene på inntunet eller inne om dere ønsker det.

Inntunet

  • Sittegrupper med puter
  • Bord og duker til mottagelsen
  • Anlegg for musikk

Utstyr fjøset

  • Bord i enten 3 rader eller stor E
  • Duker og stoltrekk
  • Sorte bankettstoler
  • Sofagruppe i fjøsstua og ved baren
  • Bar med 2 små kjøleskap
  • Kjøkken med 2 store kjøleskap for kaker og drikke
  • Kaffetrakter og 5 store kanner (dere har selv med kaffe og te)
  • Komfyr for oppvarming av nattmat om dere vil stå for det selv.
  • 2 store kjeler med lokk
  • Varmekanon ved behov som brannvakt har ansvar for.
  • Avfukter som settes på ved behov.
  • Sittegrupper på terrassen
  • Griller
  • PA musikkanlegg
  • Canon og lerret
  • Sinkbalje
  • Brannvakt
  • Utvask av lokalene søndag

Pynt

  • Telysholdere
  • Vaser
  • Alt av dekor som er fast inventar i fjøset som vist på deres omvisning.

Dekketøy til bordet

  • Vannkarafler
  • Salt/pepperbøsser og tannpirkerholdere
  • Kakespader
  • Fat til avecglass

Catering

Vi har et godt samarbeid med levering av vår populære grillbuffet, og de levere god mat, spennende smaker og noe for alle. Maten settes på et langbord på terrassen om været tillater det, og gjestene forsyner seg 2 ganger etter toastmasters vurdering. Maten burde ikke stå ute lengre enn ca 2 timer p.g.a ferskhet.

Til info er det ikke anledning til å bestiller 3 retters menyer p.g.a plassmangel på kjøkkenet. I leiekuvertpakken er det tatt hensyn til dette for antall tallerkener. Til info må all mat forhåndsbetales 1 uke i forkant, og dere mottat en egen faktura på mail.

De leverer mottagelsesmat og evt frukt, grillmat, og evt nattmat om dere ønsker dette. Nattmat kan dere også ordne selv på kjøkkenet i fjøset for å spare penger.

Mottagelse

Velg mellom følgende smaker:

  • Spekekjøtt i Gjøviklefse med remulade og ruccula
  • Små lapper med kremost, røkelaks og urter
  • Miniterte med geitost og balsamico
  • Kr 95 pr kuvert.

Mottagelsesmat kan ordnes selv om dere ønsker dette, men må da være ferdig laget og leveres her fredag eller lørdag.

Fruktfat

  • Diverse frisk frukt av sommerens smaker på fat
  • Kr 29,- pr person. Dette kan også ordnes av dere om det er ønskelig.

Grillbuffet

  • Helstekt ytrefilet med masse smaker
  • Langtidsstekt ytrefilet av storfe i marinade
  • Fløtegratinerte poteter
  • Ovnsbakte urtepoteter
  • Varm stuet chillimais
  • Urtesopp med hitløk, sitron og bladpersille
  • Grillsalat med granateple
  • Hjemmelage pepperssaus
  • Ajvar saus
  • Nystekte baguetter

Kr 449,- pr kuvert

Catering kan også bestilles fra annen leverandør om dere ikke ønsker grillbuffet, men vår samarbeidspartner er kjent med rutiner og leverer god mat.

Nattmat

Dette er det fullt mulig for dere å ordne selv, og vi har 3 store kjeler for å trakte pølser på kjøkkenet i fjøset.

Lettvint og forutsigbart for dere, for å regne over hvor mye det vil koste og hvor mange kuverter dere ønsker å bestille av de forslagene ovenfor. Vi ønsker at dere benytter vår samarbeidspartner spesielt på mat, da de kjenner gården godt, og vet hvilke rutiner og oppsett som fungerer bra ved utleie.

Kokkene er tilstede og trancherer og setter frem alt av mat den tiden som er avtalt.

Dekketøy

Dere bestiller dekketøy fra vår samarbeidspartner slik at dere slipper å tenke på oppvasken og kan bare sette den ut på utsiden på anvist plass.

Vi har satt sammen den kuvertpakken dere trenger for deres bryllup på et eget skjema slik at det er enkelt å bestille dette på mail, og bekrefte gjesteantallet 14 dager før deres dato på mail. Dette forhåndsbetales til de 1 uke i forkant, og dere mottar en egen faktura på mail 14 dager før. De kan levere bestillingen torsdag, og hente mot et tillegg i prisen mandag.

  • Leiepris for 13 deler kuvert pakke er ca kr 65,-inkl moms.
  • Levering og henting av dekketøy pluss leie av henger for helgen med leverandør ca kr 1.350,-  Dette kan også hentes selv om dere ønsker det i Hamar.

Dere vil trenge følgende :

For mottagelse, middag, kaffe/avec og kaker

  • 1 champagneglass
  • 1 liten tallerken
  • 1 middagstallerken
  • 1 kniv
  • 1 gaffel
  • 1 vannglass
  • 1 rødvinsglass
  • 1 hvitvinsglass
  • 1 kaffekopp
  • 1 skål
  • 1 avecglass
  • 1 kaketallerken
  • 1 kakegaffel

Det er mulig for dere å skaffe dekketøy selv også om dere har bekjentskaper i bransjen som kan låne dere dette til en rimelig penge.

Servitører og bartendere

Vi har muligheter for å sette dere i kontakt med innleid hjelp lørdag av ryddehjelp og bartender. Dette vil dere da avtale utenom oss.

Tider jeg vil anbefale å ha hjelp under bryllupet er avgjørende for når dere inviterer deres gjester og hvor mye dere vil gjøre selv.

Lørdag mottagelse inntunet først, og klargjørelse med å sette frem drikke, tenne lys og annet for middagen

Antall: 1-2 stk fra ca kl 13-17  a 3-4 timer

Middag

Antall: 1-2 stk som setter frem vin, fyller karafler og rydder ut oppvask o.s.v

Tider: 17.00-23.00 = 5-6 timer hvor muligens 1 kan komme ca 19.00 avhengig av deres gjesteantall.

Bartender ca 21.00-01.00 = ca 4 timer. Anbefaler enkle drinker i baren, og øl som selvbetjening i sinkbaljer som bartenderen fyller opp underveis. Mange av våre tidligere brudepar har kun valgt å ha vin, øl i bokser, og mineralvann i bokser som selvbetjening og spart mye på å ikke ha innleid hjelp i baren.

Leietider torsdag-søndag

Dere får tilgang på fjøset og hovedhuset torsdag fra kl 12.00-18.00 for å dekke bordene og pynte, og fredag kl 12.00-18.00 for å levere alt av drikke, kaker og annet dere ønsker. All drikke kan kun leveres fredag til info.

Leietiden lørdag er fra kl 12.00-02.00, og det er mulig å forlenge leietiden til kl 03.00 mot et tillegg på kr 4.000,-

Søndag må alt være ryddet og tømt innen kl 16.00

Leiepris for gården

Vi tar en fast leiepris for selve gården, og maxantall gjester er 94 stk. Dere mottar et skjema på mail 14 dager før for å bekrefte antall gjester, og evt bestille ønskede tilleggstjenester, og mottar så en faktura med forfall 1 uke før valgt dato.

Leiepris kr 29.000,-inkl utvask av lokalene for max 94 gjester. (OBS ! kaffegjester utenom er ikke mulig)

Valgfrie tilleggstjenester

  • Bortkjøring søppel og tomgods kr 1.600,-
  • Forlenget leie til kl 03.00 kr 4.000,-
  • Leie av stoler til vielse på inntunet kr 10,- pr stol

Ønsker dere å bestille tilleggstjenester kommer de på faktura om dere ønsker å bestille dette av oss 2 uker før deres dato.

Leiebetingelser

Vi skriver en leiekontrakt med dere når dere har bestemt dere for å ha deres bryllup hos oss. I tillegg bes dere å innbetale et depositum på kr 10.000,- som sikrer dere datoen dere ønsker. Dette depositumet refunderes ikke om dere av ulike årsaker avlyser bookingen deres.

14 dager før bryllupet sender vi dere et oppsummeringsskjema på mail hvor vi ber om gjesteantall og evt andre hensyn. Ønsker dere å bestille noen av våre tilleggstjenester noteres de der, og dere mottar da en forhåndsfaktura som bes være innbetalt 1 uke før bryllupet skal feires.

Vil dere vite mer om muligheter for å feire på Opstad, send oss gjerne en mail, kom på en omvisning, eller ring oss på mobil 95247369 for en hyggelig prat, hilsen Lena Figur