Mest stilte spørsmål

Spørsmål & svar !

Nedenfor har vi forsøkt å gi dere svar på alt som dere lurer på i forkant av bryllupet, og vi håper dere finner alle deres spørsmål besvart der.

Duker på bordet i fjøset

Dere leier hvite duker fra vår samarbeidspartner som leveres torsdag.

Servietter

Dere tar selv med de servietter dere ønsker for dagen inkl kaffeservietter og til mottagelsen om dere ønsker det.

Dekketøy

Dere dekker bordene selv torsdag mellom kl 12.00-18.00

Glass til maten

Dere bestiller 2 til 3 glass avhengig om dere også ønsker hvitvinsglass til maten.

Plastglass til festen

For festen etter kaker og kaffe benytter dere plastglass til drikken i baren. Vi kan anbefale Nor Engros, Nille og Europris som har mange fine størrelser på plastglass, men ikke kjøp for store glass, da det vil fort gå veldig mye isbiter og blandevann pr drink.

Mottagelsen

Dere må selv beregne antall flasker dere vil servere til mottagelsen av bobler. 1-2 glass er vanlig. Beregn øl, mineralvann og vann alt ettersom hvor varmt det er meldt denne dagen. Alt som dere ønsker å servere deres gjester før dere ankommer skal settes på lageret vårt i hovedbygningen.

Drikke til middagen

Benytte flasker med skrukork,enkelt å åpne og sette på bordene.Flaskene settes på bordene for selvskjenking da tiden med å gå skjenkerunder tar for mye tid med å forsyne seg med mat. Dere fyller på vannkaraflene fortløpende ved ledige stunder før taler og underveis. Vi har erfart at det også går mindre vin på denne måten.

Vin til maten

Av praktiske hensyn kjøp kun flasker med skrukork da dette er mer tidsbesparende, og det går faktisk mindre vin.

Is til sinkbalje og trilleborr

Bestill minimum 2 kasser til mottagelse og 3-6 kasser til middag og festen så dere har rikelig avhengig av gjesteantall. Gjøres direkte til Knutstad og Holen 3-4 dager før bryllupet.

Dere hente lørdag formiddag fra det åpner kl 10.00. Det er viktig at dette gjøres igod til før gjestene kommer så vi kan forberede og legge frem drikken før gjesten ankommer.

INFO OM LEVERING !  2.-3  stk iskasser settes ved hovedhuset og 2-3 kasser ved den nest borteste inngang på terrassen ved fjøset. Beregn ca 4 kasser om dere er 60 pers, og 6-8 om dere er fra 80 -100 gjester. Denne isen kan IKKE benyttes til drinker, men kun avkjøling ! OBS ! Vi har 1 stor sinkbalje og 1 trilleborr for å låne.

Isbiter til drinkene

Kan kjøpes på matbutikken, og antall poser er helt opp til hvert enkelt bryllup, da noen ikke har så mye drinker mens andre har mer. Men ihvertfall minimum 6 poser is til 60 pers, og 8-10 poser til 80-100 gjester. P.S Ta gjerne med en kjølebag om dere har, vi har 1 til utlån.

Pynting av fjøset

Fjøset er åpnet fra kl 12 -18 både torsdag og fredag for å levere alt av drikke, dekke og pynte bordene med blomster og annen bordpynt, og sette frem drikke som dere ønsker.

Pomponger og pynt

Dere kan benytte dere av annen dekor i fjøset, men dere må da ta ned igjen det som er hengt opp. Vi ønsker helst at det benyttes knappenåler og evt korte stifter til stiftepistol.

Bordkart

Mange velger å trykke opp et A3 ark og lime den på en papplate så alle deres gjester kan se hvor de skal sitte når de er ved døren.

Vi kan tilby dere et staffeli for å sette dette på, eller plakaten kan limes på døren.

Parkering av biler

Ved bryllup ønsker vi ikke biler parkert oppe på gårdsplassen, og sperrer av fra fjøset.

Gjestene deres kan parkere da langs gjerde på gresset, og nedover alleen, og bortover jordveien forbi fjøset og låven vår. Det er også noen plasser foran fjøset mot veien.

Innleide musikere

Det er mulig å leie inn musikere for mottagelsen på inntunet, og trubadurer på gitar i fjøset eller dj til kl 01.00. De må ha med eget egnet utstyr, anlegg, kabler, skjøteledninger til dette selv.

Gardrobe

Vi har en gardrobe ved toalettene for gjester å henge fra seg sine jakker og vesker.

Toaletter

Vi har 2 bad i hovedhuset for å benytte under mottagelsen, og 2 toalett i fjøset, hvorav det ene er et stort handikapptoalett. Huset låses kl 21.00 til info. Det er tillatt for herrene å benytte utendørs fasiliteter, dog ikke i synlig avstand men bak låven.

Medbrakt eget kjøleskap

Det er ikke nødvendig med ekstra kjøleskap da dere har 2 store og 2 små kjøleskap til disposisjon.

Medbrakt alkohol

Med medbrakt alkohol besørger dere selv alt dere trenger for drikke fra velkomstdrink til festen etterpå.

Plastglass og utstyr til baren

Dere har med plastglass, ønsket garnityr, kniver, fjøl, og annet som vil være påkrevd for deres valg av drinker til festen.

Vi tilbyr ikke ordentlige barglass etter middagen ved medbrakt alkohol. Vi erfarer at alle synes dette fungerer veldig bra når kl begynner å nærme seg 22.00 og baren åpner.

Oppbevaring av drikke

Vi har 2 store kjøleskap i fjøset, og 2 små i baren dere kan benytte til drikke. Alt av øl og mineralvann oppbevares i kjøleskap i baren, eller lagt i sinkbaljer på knust is som kan bestilles fra Knutstad og holen ca 2-3 dager i forkant, og hentes lørdag fra kl 10.00 når det åpner.

Medbrakt snacks

Dere tar selv med egen snacks og har med egne boller for dette.

Bryllupskaken

Denne kan levere enten fredag innen kl 18.00, eller lørdag før mottagelsen. Den skal være ferdig pyntet og helst plassert på stativ i vårt kjøleskap. OBS ! Vi tar ikke ansvar for evt skade på kake om vi må montere den og noe skulle inntreffe.

Medbrakte kaker

Disse må være ferdig pyntet og levert på kakefat. Vi har kakespader.

Vi har plass til bryllupskake, og ca 6-7 kaker om de må stå kaldt.

VIKTIG INFORMASJON OM LEVERING AV KAKER LØRDAG !

Det er dessverre ikke anledning for deres inviterte gjester å levere kaker hos oss på lørdag formiddag før vielsen, men tas da med av gjestene til mottagelsen og dere setter de i kjøleskapet.

Søndag opppryddning

Vi ber om at opprydding av deres medbrakte alkohol, nedpakking av gaver, evt utvask av lokalene om dere ikke har bestillt dette o.l er ferdig senest kl 16.00 søndag.

Lerret & Canon

Om dere skal ha en presentasjon som krever data og høytalere, må alt av kabler og annet medbringes selv. Dette er en tilleggstjeneste og koster kr 550,-utenom.

Toastmaster(e) for dagen

Vi ber om en tilsendt kjøreplan på mail  ca 1 uke før bryllupet om mulig. Vi har ikke noen standard kjøreplan, da dette er opp til hver enkelt i forhold til antall taler og innslag. Se på nettet for ideer.

Trengs noe flere til å hjelpe til av dere ?

Om dere har leker, eller et opplegg som krever tilrettelegging er det vanlig at forlovere, toastmaster eller andre dere har spurt om å ta seg av dette.

Taxi

376611_10151084841767384_2040308341_n[1]

Det er viktig å forhåndsbestille taxi til oss, da det er ofte stor pågang for folk å komme hjem på lørdagsnetter i Hamar. Tidspunkt etter avtalt tid, kl 02.00 eller SENESTE AVREISE kl 03.30 om dere har bestilt forlenget leie.

På bildet ovenfor, har gjestene leid en Londonbuss for å transportere sine gjester tilbake til hotellet. Denne bussen er også svært populær å bestille for transport fra kirken og for en sightsing rundt i Hamar før middagen. Mange velger også en vanlig buss for til og fra reise om mange bor på samme hotell.

Gavebord

10628353_754095454651790_859181793610774451_n[1]

Gavebordet er i hovedbygningen og vi ønsker ikke at det ligger kpnvolutter med kontanter der, disse må da evt låses inn i biler av anvarshavende. Huset låses kl 21.00 for sikkerhet, og er da ikke lengre tilgjengelig for gjestene.

Matallergier

Det er svært viktig at vi er informert om allergier senest 14 dager før bryllupet på mail til cateringsleverandøren.

 Uteplassen foran fjøset

11742994_908910215836979_5027980500294650080_n[1]

Vi tilbyr sittegrupper for våre gjester, og ved evt regn har vi parasoller som kan benyttes for røykere.

Utsiden er pyntet opp med blomster, belysning på veggen, lyslykter og evt tepper om det skulle være behov for det.